5 obiceiuri zilnice pentru o digestie sănătoasă

0
110

5 obiceiuri sanatoaseO viață sănătoasă începe cu o dieta sănătoasă. Dar degeaba mâncăm lucruri sănătoase dacă nu știm să respectăm și câteva reguli de baza despre cum trebuie să procedam în timpul mesei.

Dieta sănătoasă trebuie sa fie pentru noi un mod de viață, nu ceva efemer datorat unei stări de rău. Când ne decidem că vrem să urmăm acest stil de viață, trebuie să fim conștienți că trebuie să urmăm un șir de reguli menite să ne ajute să ne îmbunătățească starea generală.
O digestie proastă dă foarte multe probleme de sănătate și are manifestări neplăcute cum ar fi: halena (respirația urât mirositoare), balonarea, flatulenta, constipația etc.

Exista după cum vă spuneam, un set de reguli, care trebuie să devină obișnuință și să facă parte automat din rutina zilnică. O sa vorbim astăzi despre cele mai importante 5 obiceiuri care ne influențează digestia:

Băutul apei în timpul mesei

Aici, părerile sunt foarte împărțite și o să găsești argument și pro și contra. Eu sprijin ideea prin care apa nu trebuie sa fie băută în timpul mesei ci cu 30 de minute înainte de masa. Copii reprezintă o excepție la acestă “regulă”, ei având un alt metabolism, aciditate, ph al stomacului. Altfel procesul digestiei poate fi îngreunat din cauza că se diluează acizii, enzimele și toxinele pătrund și rămân în corp.

Un pahar cu apă băut înainte cu 30 de minute de masa păstrează organismul hidratat și în același timp reduce pofta de mâncare. p.s este util și în curele de slăbire ;).

Consumarea fructelor la sfârșitul meselor principale

Fructele sunt foarte sănătoase și aportul lor este vital pentru organism dar acestea trebuiesc consumate corect pentru a profita la maximum de proprietățile lor. Nu se consumă niciodată pe post de desert, la finalul meselor principale, pentru ca îngreunează digestia, provoacă balonări și gaze stomacale. Fructele se consumă cu cel puțin o oră înaintea meselor sau la cel puțin două ore distanță de ultima masă.

Mâncatul până ne simțim “plini”

În legătură cu mărimea porției de mâncare toți specialiștii au căzut de acord ca nu este bine să mâncăm mult și să ne sculăm cu stomacul plin de la masă. Specialiștii susțin că mâncarea trebuie pusă în farfurii mici. Porțiile trebuie să fie mici evident, la început o să simțim senzația de foame, care de cele mai multe ori este pe fond psihologic – dar organismul se obișnuiește repede cu noul stil de viață.

Mâncatul pe fugă

Aceasta este după părerea mea, unul dintre cele mai periculoase obiceiuri alimentare ale timpurilor noastre. Toată lumea aleargă și nu mai găsim timp nici măcar pentru a mânca. La serviciu majoritatea mănâncă repede pe “tastatura”. Aceste obiceiuri alimentare atrag după sine numai nenorociri și boli de stomac neplăcute și dureroase. Îmbucăturile trebuie sa fie mici și fiecare “gură” de mâncare trebuie mestecata de cel puțin 40 de ori (da, exact 40). Acest lucru o să vă ajute să vă mențineți greutatea corporală și să eliminați problemele de sănătate amintite mai sus.

Mereu “ ronțăiți” ceva

Acest obicei este unul dintre cele mai nocive pentru silueta voastră, cât și pentru stomac. Dacă mâncați non stop nu îi mai acordați stomacului pauza necesară să refacă sucurile gastrice să poată funcționa corect. Pauza alimentară recomandată este de 5 ore între mese și dacă doriți să aveți o digestie sănătoasă ar fi minunat să o respectați.

O digestie sănătoasă rezolvă foarte multe probleme de sănătate, va asigura un somn odihnitor oferind energia pe care aveți nevoie în timpul zilei.

Dacă respectați aceste sfaturi calitatea vieții voastre o să crească o dată cu ea, o să rezolve și multe dintre problemele cu care vă confruntați dar nu le-ați dat importanță sau nu ați crezut ca digestia proastă este cauza lor.

O să revenim cu mai multe sfaturi bune dar până atunci …

Follow your H.E.A.R.T!

LEAVE A REPLY