Combinațiile alimentare și digestia sănătoasă

0
130

Alimentatia sanatoasaPeste tot, pe toate blogurile și în toate ziarele găsim articole despre cum să slăbim 100 de kg fără efort, fără să afectăm digestia, mâncând pe săturate și totul în doua zile. Veste proastă: nu exista asa ceva! Și mai important de atât, dacă vrei să și apuci să-ți vezi silueta de vis ar fi bine sa nu încerci chiar tot ce citești pe internet.

Să știți că exista și femei la polul opus celor care țin cure de slăbire peste cure de slăbire. Sunt și cele care își doresc să câștige niște kg în plus dar care, pleacă și ele urechea la toate tâmpeniile care apar.

Mai acum o săptămână îmi povestea o amică (ea încearcă de 2 ani să pună pe ea cam 5-8 kg și nimic) ca ea a adoptat metoda prin care să mănânce muuuult și mai grav mult fast food (oare cum stă cu digestia?). Dragile mele, dacă tot aveți de gând sa vă sinucideți, de ce alegeți o metodă așa de dureroasă și chinuitoare? Nu bun!

Eu nu vreau să vă dau o dietă minune cu care să ajungeți fotomodel până săptămâna viitoare când mergeți la mare. Eu vreau să vă învăț să mâncați sănătos și ca urmare cele care vor să slăbească o vor face, iar cele care vor sa pună pe ele ceva, o vor face și ele.

O sa începem acest mini serial de nutriție cu sfaturi care trebuie să devină o obișnuință pentru voi. Atât de bine să le înțelegeți încât sa fie parte din rutina voastră zilnică.

Dimineața când vă treziți primul lucru vă luați paharul cu apă, puneți o jumătate linguriță de bicarbonat de sodiu și-l beți. Bleaaaah .. vor spune unele .. nu e bun!!!. Oh, ba da! e foarte bun. Apa cu bicarbonat alcalinizează stomacul, reduce inflamația din corp și ajută la eliminarea celulelor bolnave curățând intestinele. Cu alte cuvinte, începeți ziua în forță ajutându-vă corpul. La 15 minute mai beți un pahar cu apă care are rolul de hidratare a organismului. Aceasta practica ajută și dacă aveți problemă cu constipația.

Nu trebuie sa săriți peste mesele principale ale zilei. Așa că faceți bine și obișnuiți-vă să mâncați și dimineața. Este foarte important.

Nu o să vă țin predici (încă) despre ce trebuie să mâncați dar o să vă spun ce Nu trebuie să combinați.

Români suntem – cea mai bună legumă e porcul – cât e de bună o friptură, cartofi prăjiți .. nomnom .. STOP!!! Carnea și cu cartofii formează una dintre cele mai nocive combinații alimentare. De ce? Păi să vă explic. Cartofii reprezinta amidon și acesta este digerat exclusiv în gură. Carnea este digerată exclusiv în stomac. Din aceasta cauza timpul de digestie se lungește și provoacă fermentație. De aici apar probleme grave de digestie, flatulenta și halena. Pentru a corecta această problemă nu combinați amidonul (cartofii, pâinea) cu proteinele. Încercați să le combinați cu legume sau salate.

Toți ne chinuim să mâncăm fructe și să le dăm și copiilor dar trebuie să ținem minte că fructele se mănâncă separat (eventual pe post de gustare înainte cu 2 ore de masă) și nu se combină între ele. Dacă vrei să mănânci măr, mănâncă dar nu mai lua și o portocală după, apoi o piersica. O să te balonezi și o să te doară burta cu siguranță.

Un alt obicei sănătos este să nu mănânci între mese. Oferă-i corpului tău pauză necesară să proceseze ceea ce i-ai dat deja. Repausul alimentar optim este de circa 5 ore. Dacă nu reușiți asta atunci măcar așteptați doua ore după ce ați mâncat fructe, trei ore după ce ați mâncat amidon și patru ore după ce ați mâncat proteina, pentru a mânca ceva dintre alimentele care nu se combina.

NU amestecați mai multe tipuri de proteina în aceeași masă. Nu mâncați alune cu brânză de exemplu. Aceste alimente necesită o aciditate diferită a sucului gastric, de unde timpul de digestie este iarăși inegal. Toate acestea duc la dureri de stomac și toate relele enumerate mai sus.

O să discutăm data viitoare despre combinațiile între grăsimi, proteine și fructe (acide) și efectele lor asupra digestiei și sănătății noastre.

Până atunci mâncați în porții mici și mestecați foarte bine fiecare îmbucătură de mâncare.

LEAVE A REPLY