Vacanta in Grecia sau vacanta de vis

148

După 5 ani în care m-am încăpățânat să stau numai pe meleagurile mioritice și nu mă plâng, pentru că avem o țară minunată, plină de locuri cu adevărat de basm, ne-am hotărât să ne facem concediul în Grecia. Eu recunosc că nu sunt un mare fan al mării. Da .. e romantică, e frumoasă, e melancolică .. dar eu una mă plictisesc îngrozitor să stau mai mult de două – trei zile pe plajă mai ales că eu nu stau la soare. De data aceasta am zis “treacă de la mine” mergem să stăm 10 zile, pentru copil, pentru relaxare .. aveam nevoie de un restart.

Zis și făcut. Toți cunoscuții au ales să meargă anul acesta în Thassos, noi mai încăpățânați din fire am ales o variantă mai cuminte pentru concediu pe brațul Kassandra și anume Hanioti.

Mi-am cumpărat 6-7 cărți și am împachetat jumătate din casă pentru concediul ăsta. Evident ca singurele momente când mă îmbrac în rochii e la mare așa că m-am simțit obligată să le iau pe toate, spre disperarea soțului.

De ce am ales Grecia?

Ar fi multe de spus, dar am găsit o radiografie foarte buna a litoralului romanesc pe site-ul destinatii.eu și nu mai îmi expun și eu părerea.

Drumul până în Hanioti

Tot drumul a durat cam 12 ore cu tot cu pauze (800 km).

Prima surpriză am avut-o la bulgari când am văzut ca suntem pe A6 și arată foarte bine .. și încă construiau (gps-ul folosit încă nu avea actualizată harta cu o porțiune de aproximativ 30 – 40 km din autostrada) .. cu siguranță la anul vom mai reduce 1 – 2 ore din traseu. Bravo lor! Evident mai sunt și porțiuni de drum cu găuri .. dar sincer .. e mai bine decât la granița noastră de la Giurgiu când la prima curbă era să călcăm o găină și, pentru a evita un grătar la ora târzie, am dat într-o mare groapă … (trebuie să știe străinul când ajunge în România că suntem cu vreo 20 – 30 de ani în urma Europei)

La un singur lucru stau prost bulgarii, la indicatoare pe drumul de întoarcere, niște turci ne-au “urmărit” câteva minute cu flash-uri și avarii pentru a ne trage pe dreapta și a ne întreba dacă sunt pe drumul cel bun.

Ajunși în Grecia, am prins un trafic infernal în Thessalonik și sincer mi s-a părut că se circula la fel de haotic ca la noi în țară. În fine, nu mai conta pentru că mai aveam puțin până în Hanioti.

Am ajuns în Hanioti pe la prânz și eram leșinați de foame. Drept urmare am mers să lăsăm bagajele în cameră și am fugit la masă.

Despre hotel nu am multe de spus. Este unul mic, foarte aproape de plaja și de centrul orașului, mai ieftin ca pe litoralul nostru. Este o afacere de familie cu oamenii foarte draguți care fac orice ca tu să te simți bine în casa lor. Camera era potrivită pentru 3 persoane. Simplă și confortabilă, aer condiționat, frigider, balcon, curățenie făcută în fiecare zi, exact ca în România … bună gluma, nu?

Mâncare și prețuri în Hanioti

Despre mâncare pot să scriu cărți … minunată! cea mai mare performanță a mea a fost să mă întorc din concediu cu același număr de kg cu care am plecat. A fost greu, totul arata excelent, mirosea foarte bine și avea un gust atât de bun …

Am încercat cel puțin 4 terase și peste tot mâncarea a fost excelentă, iar serviciul pe măsură. Nu te lăsau să pleci fără desert din partea casei: fructe sau prăjituri.

Ca și preț sincer mie mi s-a părut ok – în jur de 35 de euro pentru 3 persoane cu tot cu sucuri, cafele și ce ne mai trecea prin cap.

Dacă ajungeți prin Hanioti și vă plac prăjiturile, trebuie să treceți pe la Dramis, sunt excelente, variate și sunt făcute în laboratorul propriu. De asemenea aproape de centrul stațiunii mai găsiți și .. kebab de ciocolata, hmm tasty.

Plaja în Hanioti

În stațiune plaja e curățică, formată din nisip și pietriș, pentru cei mai sensibili recomandăm încălțări de apă, mai ales ca sunt utili și pentru aricii de mare aflați în zonele cu stânci din mare.

Noi am ales ca diminețile să le petrecem ori pe plaja locală ori plimbându-ne, iar după-masă, să ne retragem pe o plajă mai pustie, unde marea are o culoare de vis iar apusurile țin loc și de răsărit.

Hanioti este o localitate liniștită, ideala pentru familiști. Dacă aveți copii și vreți să vă odihniți este locul ideal. Cei mici nu se vor plictisii, Hanioti având multe locuri de joacă. Nu o să găsiți prea multe distracții nocturne, barurile și tavernele se închid pe la 01.00-01.30.

Ce a fost cu adevărat extraordinar a fost ca am reușit să mă odihnesc, să mă încarc de energie pozitivă și să fiu gata pentru un nou început.

Ce au ei și nu avem noi? Știința da a te face sa te simți ca acasă. La noi se tot vorbește despre ospitalitatea românească dar la capitolul servicii stăm jalnic. Nu știm sau nu vrem să luam banii turiștilor.

p.s indiferent de tipul de combustibil al mașinii, vă recomandăm să faceți plinul în Bulgaria, în Grecia spre exemplu GPL-ul ajunge la 3 – 3.4 lei / litru.

Vă las acum să vă bucurați sufletul cu niște poze.

Până data viitoare – Follow your H.E.A.R.T.